SPRÁVY/NOVINKY
O medveďoch s Erikom Balážom
Mäsožravce či vegetariáni?
Zvolen_NiMa_ZAeL_Lara_LuS_15.apríla 2021. Dňa 15. 04. 2021 sme sa zúčastnili online webinára prostredníctvom platformy ZOOM, ktorý organizovalo poradenské centrum pre mladých KONEKT, o.s, Zvolen s Erikom Balážom. Je to slovenský ekológ, aktivista, režisér, autor kníh o ochrane prírody a politik. Vyštudoval odbor Ekológia lesa na Lesníckej fakulteTechnickej univerzity vo Zvolene. Štúdium ukončil v roku 2002 prácou o ekológii medveďov. Témou medvede sme sa zaoberali aj na webinári, pretože je to zaujímavá problematika.
Erik Baláž je známy slovenský aktivista, ktorého - ako on sám povedal - fascinujú od detstva zvieratá , ale najmä vlky a medvede. Vyrástol pod Tatrami a od šestnástich rokov strávil veľa času v divokej prírode pozorovaním práve týchto zvierat. O nich napísal aj knihy a natočil filmy. Spomenul aspoň knihu Posledná pevnosť a film Vlčie hory.
Mnoho ľudí si myslí, že medveď hnedý je veľký konzument mäsa, no opak je pravdou. V minulosti u medveďov síce prevažovala mäsitá potrava, no v súčasnosti sa živia prevažne bylinnou potravou. Je to spôsobené aj menším počtom zvierat. Medveď je teda všežravec. Podľa portálu medvede.sk jeho potravu tvorí z 85% - 90% rastlinná zložka. V lete a na jeseň je jeho jedálniček pestrejší, obsahuje lesné plody a larvy hmyzu. Keď nemá dostatok potravy, zimný spánok mu umožňuje šetriť energiu. Obdobie zimného spánku trvá od decembra do februára alebo marca, v závislosti od dostatku potravy, počasia, lokality a jedinca.
Medvede hnedé sa vyskytujú prevažne v horských oblastiach stredného a severného Slovenska. No čoraz častejšie môžeme na ne natrafiť aj v obývaných oblastiach, kde ich láka najmä ľuďmi vyhadzovaná, a teda pre ne ľahko dostupná potrava.Pán Baláž nám porozprával, ako sa zachovať pri stretnutí s medveďom. Keď je od nás medveď vzdialený na väčšiu vzdialenosť je potrebné zachovať sa takto:
- Otočiť sa a odísť
- Zvýšiť hlas a otočiť hlavu iným smerom, aby si nás všimol a ušiel
- Zachovať pokoj
- Prípadne použiť sprej na medvede (ak je to nevyhnutné)
Ak stretneme medvedicu s mláďatami, je potrebné dať jej najavo, že nechceme ublížiť jej mláďatám, napríklad pootočením, nepozerať sa na medvedicu a ani na mláďatá.
Medveď je plachý, no keď pocíti nebezpečenstvo z našej strany, dokáže zaútočiť.
Pán Baláž odporúča v zimnom a v jarnom období nechodiť do oblastí, kde sa vyskytujú medvede (so skalami, zrázmi).
Na záver odpovedal na otázky, ktoré sme mu kládli. Otázok bolo veľa a odpovede k nim boli zaujímavé. Dozvedeli sme sa aj nové informácie. Ďakujeme a radi sa zúčastníme aj na ďalších webinároch. J
Medvede hnedé sa vyskytujú prevažne v horských oblastiach stredného a severného Slovenska. No čoraz častejšie môžeme na ne natrafiť aj v obývaných oblastiach, kde ich láka najmä ľuďmi vyhadzovaná, a teda pre ne ľahko dostupná potrava.
Nina Sofia Makovníková, Lea Zdražilová, Laura Hlivárová, Lucia Slávičková, 8.A
Naša škola - šampión!
Žiaci 2.B triedy získali prvenstvo v precvičovaní slovnej zásoby v okresnom kole súťaže a postúpili do krajského kola. V októbri sa žiaci našej školy zapojili do Jazykového WocaBee šampionátu. Ide o tretí ročník súťaže v učení sa slovíčok cudzieho jazyka, v ktorom medzi sebou súperia študenti všetkých cudzích jazykov od základných škôl až po gymnáziá, a to nielen na Slovensku, ale aj v susednej Českej republike. Šampionát prebieha výhradne online, v inovatívnej aplikácii s názvom WocaBee. Celkovo sa do súťaže zapojilo takmer 60 000 žiakov. V našom okrese sa najusilovnejšími súťažiacimi stali žiaci našej školy. Gratulujeme triede 2.B, ktorú vedie p. uč. Sásiková. Šikovní finalisti získali prvenstvo vďaka tomu, že v súťažnom období 20.10. - 29.10.2021 nahrali denne v priemere 484 bodov (tzv. WocaPoints) na žiaka. Vďaka tomuto skvelému výkonu sa stali okresnými WocaBee šampiónmi a zaslúžene postúpili do krajského kola, ktoré prebiehalo v termíne 3.11. až12.11.2021. V krajskom kole druháci svoj výkon ešte vystupňovali. V priebehu desiatich dní nahrali denne v priemere 635 bodov a skončili na skvelom druhom mieste. Svojou usilovnosťou, vytrvalosťou, pracovitosťou, zodpovednosťou a láskou k anglickému jazyku milo prekvapili nielen svojich vyučujúcich a rodičov, ale aj vedenie našej školy. Veľký úspech pod vedením p. uč. S. Sásikovej dosiahli aj žiaci 1.B triedy, ktorí v celoslovenskom Mini WocaBee šampionáte skončili na skvelom 5.mieste s priemerným denným počtom WocaBeePoints 847 a zároveň sa stali okresnými a krajskými šampiónmi v tejto detskej verzii súťaže. Obom triedam srdečne gratulujeme a želáme veľa úspechov v ďalších súťažiach.
Mgr. Soňa Sásiková
Neobyčajná výuka
V dňoch 10.11. a 12.11. 2021 prebiehalo v našej škole rovesnícke učenie. Žiaci 9.A triedy rozdelení do tímov prezentovali svoje pripravené aktivity v triedach 2.B, 4.A, 4.B, 4.C, 8.A, 8.B a 8.C. V každej triede sme strávili okolo 30 minút. Žiaci 9.A triedy si pripravili interaktívny program, aby tému prvej svetovej vojny predstavili svojim mladším spolužiakom. Slúžili im na to aktivity, ako sú napr. predstavenie lapbookov, viacsmerovky, doplňovačky, omaľovánky, powerpointové prezentácie a z nich vyplývajúce otázky, ba i hra na husliach a športová aktivita. V prezentáciách sme poukázali na 103. výročie ukončenia prvej svetovej vojny (11.novembra), na jej zámer a dôsledky. Zaujímavou aktivitou bolo predstavenie našich lapbookov. Lapbook by sme definovali ako interaktívnu knihu, ktorá pomáha utriediť nové informácie. Väčšinou obsahuje množstvo miniknižočiek, rôznych vrecúšok, otváracích okienok a iných interaktívnych prvkov, čo ho robí pre deti zábavnejším. Tieto lapbookové projekty sme robili a v našej triede prezentovali už dva týždne predtým. Bol to dejepisný výstupný projekt k ukončenému tematickému celku zameranému na prvú svetovú vojnu. Mladším spolužiakom sa lapbooky veľmi páčili, dokonca si ich aj chceli nechať dlhšie, aby si ich mohli poriadne prezrieť. Do budúcna to bola pre žiakov aj učiteľov inšpirácia, ako urobiť aj inú formu projektov, a nie len klasickú. V niektorých triedach sa bola pozrieť aj naša pani riaditeľka a obe pani zástupkyne. Nám aj žiakom sa táto iná forma vyučovania páčila. Žiaci, ktorých sme navštívili, sa celý čas aktívne zapájali. Niektorí sľúbili, že keď pripravia niečo zaujímavé, návštevu nám oplatia.
Karolína Pašková a Natália Todáková, 9.A
Testovanie pohybových predpokladov žiakov
Celoslovenské testovanie pohybových predpokladov žiakov prvého a tretieho ročníka v našej škole sa z dôvodu vysokého počtu zapojených žiakov uskutočnilo v dvoch termínoch. V stredu 13. októbra 2021 boli pretestovaní žiaci tretieho ročníka, ktorí prvé takéto testovanie absolvovali už v roku 2019, keď boli prváci. Vo štvrtok 14. októbra 2021 sa po prvýkrát testovali aj žiaci prvého ročníka. Žiaci oboch ročníkov prechádzali rovnakou testovacou batériou, ktorá obsahovala deväť športových disciplín rôzneho charakteru. Dosiahnuté výsledky zadali školy do Informačného systému testovania žiakov. Cieľom projektu je informovať rodičov, na akej úrovni sa dieťa v jednotlivých motorických testoch v porovnaní s ostatnou populáciou v jeho vekovej kategórii nachádza a na aký druh športu má predpoklady. Z dôvodu motivácie žiakov a kvôli dosiahnutiu čo najlepších výkonov sme celé športové testovanie pripravili ako malú žiacku olympiádu. Naši malí športovci mali z testovania radosť a tých najšikovnejších sme ocenili diplomami a medailami. V januári 2022 dostanú žiaci a ich rodičia certifikáty s informáciou o pohybových predpokladoch dieťaťa.
Mgr. Pavel Hotový
Prvácka slávnosť
Vo štvrtok 4. novembra 2021 sa aj v 3.oddelení ŠKD konala malá slávnosť pre našich prvákov z 1.C a 1.D triedy, "Pasovanie do Rádu školského klubu." Čo všetko má spĺňať a aké povinnosti si má plniť prvák v ŠKD, pripomenula na začiatku deťom ich vychovávateľka Renata Majerová. Potom už prišlo na rad slávnostné pasovanie, odovzdanie dekrétu o vstupe do Rádu ŠKD, ako aj pamätnej medaily. Deti absolvovali rôzne hravé aktivity a v závere nechýbalo ani malé občerstvenie. Tradíciu sme zachovali, aj keď sa na tejto milej slávnosti nemohli zúčastniť rodičia detí. Tešíme sa spoločne na ďalšie akcie, ktoré nás ešte v tomto školskom roku čakajú. Podujatia sa zúčastnila aj pani zástupkyňa Mgr. Katarína Gažúrová a triedna učiteľka Mgr. Katarína Šalátová, ktorá zároveň urobila peknú fotodokumentáciu. Krásne medaily pre všetky deti v ŠKD vyhotovila pani vychovávateľka Anna Konrádová. Všetkým ďakujem za spoluprácu.
Renata Majerová, vychovávateľka
Dvadsiate pasovanie prvákov
Kon_Je už dlhoročnou tradíciou, že v našom školskom klube detí (ŠKD) po prvých dvoch mesiacoch školského roka pasujeme prvákov na rytierov Rádu školského klubu detí. V deň pasovania sa školská jedáleň premení na rozprávkovú krajinu a rytiersku sieň. Všetci prváci sa tu stretnú aj so svojimi rodičmi a po splnení úloh, ktoré im zadajú rozprávkové postavy, sa stanú rytiermi Rádu ŠKD. Nikdy nechýbala ani rytierska hostina. Aj tento rok sme túto milú slávnosť pre prvákov pripravovali. Už po dvadsiatykrát. Ale už druhý rok po sebe sme sa napokon museli prispôsobiť epidemickej situácii. V žiadnom prípade sme však nechceli, aby sa tradícia porušila a prváci o túto milú slávnosť prišli. Pani vychovávateľky sú veľmi kreatívne, a tak sa 26.10.2021 pasovanie prvákov na rytierov Rádu ŠKD uskutočnilo. Aj keď opäť bez účasti rodičov a v triedach. Pani vychovávateľky a pán vychovávateľ pripravili pre deti množstvo zábavných súťaží a hier, ktoré prváci veľmi šikovne zvládli. A tak mohlo byť všetkých 77 prvákov pasovaných na rytierov Rádu ŠKD. Každý nový rytier dostal medailu a pasovací dekrét. Verím, že prváci prežili naozaj zaujímavé popoludnie, na ktoré budú dlho spomínať.
Triedny projekt sadenia krókusov
Dňa 10.11.2021 sme sa absolvovali 1. časť projektu Šafran, do ktorého nás zapojila naša triedna pani učiteľka Mgr.Darina Hatiarová. Tento projekt zastrešený Slovenským národným múzeom - Múzeom židovskej kultúry v Bratislave sa realizuje v rámci vyučovania dejepisu. Ide o tému holokaustu. Do projektu je zapojených niekoľko európskych krajín. Írska nadácia pre výučbu holokaustu (HETI) poskytla cibuľky žltých krókusov. Tie majú byť na jeseň vysadené na pamiatku 1,5 milióna židovských detí, ktoré zahynuli počas holokaustu, a tisícok ďalších detí, ktoré boli obeťami nacistických zverstiev. Žlté krókusy symbolizujú hviezdu, ktorú boli Židia nútení nosiť pripnutú na oblečení počas prenasledovania. Krókus kvitne na konci januára alebo začiatkom februára v čase Medzinárodného dňa pamiatky obetí holokaustu (27.1). Cieľom tohto projektu je oboznámiť mladých ľudí s problematikou holokaustu a zároveň upozorniť na nebezpečenstvo predsudkov, nenávisti, diskriminácie a prenasledovania na základe náboženského presvedčenia, s ktorým sa môžeme stretnúť aj dnes.
NAŠE SADENIE:
Krókusy sme sadili v našom školskom átriu s pani učiteľkou Mgr. Annou Paprčkovou. Pani učiteľka nám vysvetlila, akým spôsobom budeme sadiť, ako budeme postupovať, čo budeme na to potrebovať. Najprv sme sa museli dohodnúť na tvare, v ktorom cibuľky vysadíme. Chceli sme skúsiť aj šesťcípu hviezdu, ale nakoniec sme sa dohodli, že by sme mohli skúsiť niečo ľahšie. Báli sme sa, že sa nám Davidova hviezda nepodarí, a tak sme sa zhodli na kruhu. Chlapci nám "načrtli" kruh rýľom a ostatní sme potom kolíkmi na sadenie robili dierky do zeme a vkladali cibuľky. Vysadili sme ich spolu 28. Po vysadení sme cibuľky zahrabali. Táto aktivita sa nám veľmi páčila, sme radi, že sme takto mohli skrášliť naše školské átrium. Teraz pevne dúfame, že krókusy vykvitnú.
Lucia Valachová-Eva Zošiaková, 9.A
Prvé zoznamovanie sa
Rybky, prváci z I.C triedy, v tomto školskom roku objavujú, ako sa matematiku učiť inak, než to poznajú ich starší spolužiaci či rodičia. Ide o tzv. Hejného metódu. Na začiatku septembra ani netušili, že v matematike existujú nejaké prostredia, ktoré ich vťahujú do matematickej mágie. "Hrajú sa" s vláčikmi, kockami, krokujú, plánujú cesty v detskom parku, stavajú z paličiek, vytvárajú dečky prekladaním papiera. Metóda nie je založená na pamätaní si postupov a vzorcov, ale naopak. Deti vedia vymyslieť riešenia samy. Veľa diskutujú, a tak sa v ich hlavách tvoria určité logické schémy. Počas hodín sa hýbu a zapájajú všetky zmysly.
Riadia sa 12 princípmi Hejného metódy:
1. Budovanie schém - dieťa vie aj to, čo sme ho neučili
2. Práca v prostrediach - učíme sa opakovanou návštevou
3. Prelínanie tém - matematické zákonitosti neizolujeme
4. Rozvoj osobnosti - podporujeme samostatné uvažovanie detí
5. Skutočná motivácia - keď "neviem" a "chcem vedieť"
6. Reálne skúsenosti - staviame na vlastných zážitkoch dieťaťa
7. Radosť z matematiky - výrazne pomáha pri ďalšej výučbe
8. Vlastný poznatok - má väčšiu váhu než ten prevzatý
9. Rola učiteľa - sprievodca a moderátor diskusií
10. Práca s chybou - predchádzame zbytočnému strachu detí
11. Primerané výzvy - pre každé dieťa zvlášť podľa jeho úrovne
12. Podpora spolupráce - poznatky sa rodia vďaka diskusii
Aké sú hodiny matematiky podľa detí? Zábavné, hravé, tvorivé, akčné, veselé, prekvapujúce, objavujúce...
Mgr. Katarína Šalátová
Digitálna budúcnosť
Naša škola sa zapojila do projektu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR pod názvom IT Akadémia - vzdelávanie pre 21. storočie. V rámci tohto projektu bude na našej škole pôsobiť digitálny koordinátor, ktorého úlohu bude koordinovať informatizáciu a vzdelávanie prostredníctvom digitálnych technológií s cieľom podporiť transformáciu vzdelávania a školy pre 21. storočie, resp. digitálnu budúcnosť. Zatiaľ v škole prebehol anonymný prieskum digitálnych zručností cez online dotazník Selfie. Oslovení vedúci pracovníci, učitelia a žiaci sa podelili so svojimi skúsenosťami o používaní digitálnych technológií v našej škole. Do prieskumu sa zapojilo 287 žiakov a 45 učiteľov. V budúcnosti nás čaká zavádzanie nových digitálnych metód, foriem a prostriedkov do vzdelávania žiakov i zamestnancov v oblasti využívania digitálneho obsahu. Je pred nami ešte dlhá a náročná cesta...
Mgr. Anna Samolejová, školská digitálna koordinátorka
Aby bolo deti lepšie počuť!
Detská online konferencia Križovatky šťastia
Ak
vytrvalo pôjdeš za tým,
pre čo horí tvoje srdce,
tvoje oduševnenie ti pomôže prekonávať prekážky,
ktoré sa ti postavia do cesty J
Po ročnej pauze sa organizátori ZŠ, Námestie mládeže 17, Zvolen, CPPPaP Zvolen a Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny rozhodli presunúť dnes už tradičné podujatie - detskú konferenciu Križovatky šťastia - do online priestoru. Dňa 23.11.2021 sa uskutočnil jej 12. ročník. Zapojilo sa osem škôl zo Zvolena a blízkeho okolia. Cieľom podujatia aj tento rok bolo upriamiť pozornosť na problémy mladých ľudí, ale aj na poukazovanie potreby hľadania východísk z ťažkých životných situácií a orientáciu na zmysluplné a zdravé aktivity. Konferenciu otvorila a všetkým prítomným sa prihovorila Mgr. Ľubica Tomčíková, riaditeľka ZŠ, Námestie mládeže, ktorá hovorila o slobode, ale aj o zodpovednosti a o nastavení si mantinelov. Veršami od neznámeho autora "Keď si jedného dňa povieš" nás doslova ohúrila PhDr. Beata Grassl, riaditeľka CPPPaP Zvolen. Báseň totiž dávala zmysel nielen keď sa čítala tradične zhora nadol, ale aj pri opačnom postupe*. Veľavravne vypovedala o prekonávaní prekážok, ktoré sa nám v živote stavajú do cesty. Príjemne zneli aj slová vedúcej odboru školstva PhDr. Zuzany Almáši Koreňovej. Konferenciu moderovali žiačky 7.B triedy Ema Melicherčíková a Kristína Csomorová /ZŠ, Námestie mládeže 17/. Z príspevkov sme sa dozvedeli, ako sa zdravo stravovať, že pri stravovaní môže dôjsť aj k poruchám príjmu potravy - k anorexii, bulímii /ZŠ, M. Rázusa a ZŠ, Zvolenská Slatina/. Žiaci zo ZŠ v Sliači si pripravili veľký plagát - koláž s "ostrovmi" zdravého životného štýlu. Ale hovorili sme aj o ťažších témach, ako je napríklad depresia u mladých ľudí /ZŠ, Budča/. Do online priestoru bola pozvaná aj bývalá spoluorganizátorka, Mgr. Sylvia Tichá, ktorá momentálne pôsobí v Liptovskom Mikuláši. So svojimi dievčatami si pripravila témy Čo mi dáva šport a Láska cez internet bolí. Ďalší účastníci /ZŠ, Jilemnického 1 a ZŠ sv. D. Savia/ si pripravili prezentáciu a video o tom, čo sú energetické nápoje, o ich rizikách a nezdravých účinkoch na organizmus mladých ľudí. S veľmi pálčivou témou kyberšikanovania sa prihovorila Sofia Papúchová, žiačka zo ZŠ, Námestie mládeže. Na záver Mgr. et Mgr. Rastislav Kraus /Ústredie práce , sociálnych vecí a rodiny, oddelenie podpory ochrany detí pred násilím, sekcia rodiny/ pripomenul významné novembrové dátumy v oblasti ochrany práv dieťaťa, vyzdvihol potrebu deti ochraňovať, ľúbiť ich, venovať sa im. Odprezentoval aj novú linku pomoci s názvom Národná linka na pomoc deťom v ohrození - VIAC AKO NI(c)K (https://viacakonick.gov.sk/ ). Spolu sme podporili myšlienku: "Aby bolo deti lepšie počuť!" a konferenciu sme ukončili BUBNOVAČKOU. Ide o podujatie , ktoré symbolicky upozorňuje na dôležitosť ochrany detí pred násilím a podporuje v spoločnosti tému včasnej prevencie.
Mgr. Karin Fóglová, hlavná organizátorka konferencie a koordinátorka prevencie v domácej ZŠ
*Som nula
nikto si netrúfne povedať, že
som schopný vykonať veľké veci
viem, že
skazím všetko, do čoho sa pustím
už neverím ,že
môžem uspieť
som presvedčený, že nestojím za nič
prestal som si hovoriť, že
ja si verím
som si istý jednou vecou
som neužitočný
a len idiot by si mohol myslieť, že
som krásny človek
- Tak to prečítaj znova, ale zospodu nahor
Medzinárodný deň školských knižníc
Dňa 25. októbra 2021 sme zorganizovali tradičné podujatie k Medzinárodnému dňu školských knižníc pod názvom Radostné učenie v inšpiratívnom prostredí. Takým prostredím bola nová relaxačná zóna, ktorá sa v uvedený deň slávnostne uviedla do užívania. Na akciu prijali pozvanie vzácne hostky - PhDr. Zuzana Almáši Koreňová, vedúca odboru školstva a Mgr. Zlatica Brodnianska a Ľuba Halamová, obe z Krajskej knižnice Ľudovíta Štúra vo Zvolene. Počas tohto netradičného vyučovacieho dňa sa v novej relaxačnej zóne vystriedalo veľa detí a zúčastnili sa mnohých zábavných i tvorivých aktivít s názvami Čítame so Zuzanou Almáši Koreňovou, Cestou po rozprávkach s Ľubou Halamovou, Rozprávková obrázková osnova, Trochu inak o I. svetovej..., EKO Alarm - environmentálna aktivita Nebuď hlucháň k problémom našich lesov, Čítame v ŠKD, Tvoríme leporelo v ŠKD, Oprvej svetovej trochu inak - tvorba lapbookov. Zážitok z celého tvorivého dňa umocnila vôňa novučičkých kníh zakúpených v rámci projektu "Čítame radi".
Mgr. Katarína Sliacka, PaedDr. Alena Peticová
Sladké, voňavé, šťavnaté, chutné, chrumkavé, kyslé, sypké, ...
Rybky_Októbrové " jabĺčkové" dni v triede Rybiek sa niesli v znamení zdravého životného štýlu s cieľom podporovania zdravia nielen ako prevencie pred civilizačnými chorobami, ale i s cieľom nenásilným a hravým spôsobom podporovať u detí konzumáciu ovocia a zeleniny. Jablko je jedno z najzdravších druhov ovocia, obsahuje veľa vitamínov, vlákniny a minerálnych látok, zlepšuje našu kondíciu, posilňuje náš imunitný systém a je zdrojom prírodnej energie. Tieto jabĺčkové dni sa vydarili a radosť mali z nich najmä deti. Okrem toho každý urobil aj niečo pre svoje zdravie.
Pod krídlami hokejových ambasádorov
SAS_GAZ_Vo viacerých slovenských mestách v súčasnosti vznikajú Centrá športu s cieľom podchytiť voľný čas detí a pritiahnuť ich k športovaniu To má pozitívny dopad na fyzické i psychické dravie detí, je vynikajúcou prevenciou pred šikanovaním či závislosťami na sociálnych sieťach, zlepšuje u detí schopnosť koncentrácie a kvalitu učebných výsledkov. Vo Zvolene tento projekt, do ktorého sa zapojili tri základné školy, zaštiťuje Slovenský zväz ľadového hokeja. Škole ponúkol atraktívny športový program pod vedením odborne vyškoleného personálu, tzv. ambasádorov. V pondelok 13. septembra sa preto náš školský športový areál zaplnil nadšenými športovcami, deťmi zo školského klubu detí, ktoré sa postupne zúčastňovali ukážkových aktivít organizovaných naším novým Centrom športu. Dospelí profesionálni športovci našim mladším žiakom predstavili "Popoludňajší športový program." Je určený pre deti prvého stupňa našej školy, ktoré majú chuť športovať. Program zahŕňa voľné športovanie detí pod dohľadom vyškolených ambasádorov. Súčasťou je pravidelný korčuliarsky trénig pre žiakov 2.ročníka. Cieľom programu je vytvoriť u detí pozitívny vzťah k športu a prebudiť v nich pozitívnu emóciu. Princípmi športového programu sú: neformálne prostredie bez tlaku na výsledky, zážitková forma športovania, deti sa rozhodujú a spoločne vytvárajú podnetné a motivujúce prostredie, nehodnotí sa (neznámkuje sa), bez zaväzujúcich osnov, výmena rolí (ambasádor - deti). V prípade záujmu mohli rodičia detí do 17.09.2021poslať svojim triednym učiteľom vyplnenú prihlášku spolu so vzdelávacím poukazom. Záujem detí je mimoriadne veľký.
Práca s microbitmi v našej škole pokračuje
Od začiatku školského roka pokračujeme v práci s microbitmi, ktorú sme začali v niektorých triedach už v máji. Microbity sme získali prostredníctvom grantu v minulom školskom roku. Žiaci našej školy pracujú s nimi na hodinách informatiky. Spoznávajú ich a na základe rôznych aktivít nadobúdajú zručnosti v oblasti programovania. Práca s microbitmi žiakov baví a darí sa im vytvárať zaujímavé projekty. Postupne sa oboznamujú s microbitmi aj žiaci z ďalších tried. Čo sú microbity a ako sme ich získali? Microbit je mikropočítač menší ako mobil. Ide o najjednoduchšie programovateľné teliesko na trhu vhodné aj pre úplných začiatočníkov. Dajú sa s ním vytvárať jednoduché hry, merať teplota, ovládať zvuk či svetelnosť iných zariadení. V septembri 2020 zverejnil nadačný fond Telekom pri nadácii Pontis grantovú výzvu ENTER pre školy 2020 - Digitálna generácia. Cieľom grantového programu je sprístupniť žiakom a žiačkam druhého stupňa základných škôl a žiakom a žiačkam stredných škôl hravou, zaujímavou a interaktívnou formou svet digitálnych technológií a programovania prostredníctvom microbitov. Tie môžu byť využité nielen na hodinách informatiky, ale aj na všetkých ostatných predmetoch, pretože ich použitie je veľmi praktické a variabilné. Učitelia informatiky Mgr. Miriam Kamenská a Mgr. Ľuboš Plichta sa zapojili do tejto výzvy a vypracovali projekt s názvom "Enter". V decembri 2020 bol tento projekt nadáciou schválený a bol naň udelený grant 1000 EUR. Suma bola použitá na zakúpenie základných sád microbitov. Základné sady slúžia žiakom na hodinách informatiky na vzdelávacie účely a postupné napĺňanie cieľov projektu "Enter".
Cieľ č. 1: Oboznámiť žiakov so základnou sadou microbitov a práca s webovou stránkou Učíme s hardvérom - žiaci postupne zvládajú postupne jednotlivé lekcie.
Cieľ č. 2: Na základe získaných vedomostí a zručností si žiaci vyskúšajú vytvoriť vlastné projekty
Cieľ č. 3: Vytvoriť stolovú hru so svetelnými a zvukovými prvkami a schopnosťou počítať skóre; hru následne prezentovať ďalším žiakom našej školy (napríklad v školskom klube: žiaci učia žiakov, ako sa môžu využívať počítačové technológie v bežnom živote). Okrem grantu na zakúpenie sady microbitov získali učitelia informatiky možnosť zúčastniť sa workshopov a webinárov o tom, ako využívať microbity a čo všetko s nimi môžu žiaci dokázať a naučiť sa, ako aj metodiky a návody, ako na vyučovaní microbity využívať a vyťažiť z nich maximum.
Mgr. Miriam Kamenská
Neurobické cvičenia
Jedným z výstupov štruktúrovaného kurzu, ktorý sa uskutočnil v talianskom Alghere na Sardínii počas letných prázdnin v rámci projektu Erasmus +, Európska škola 21.storočia , sú neurobické cvičenia. Cvičenia slúžia na prepojenie mozgových hemisfér a prispievajú aj k motivácii žiakov. Pred hodinami matematiky cvičia s radosťou a s úsmevom žiaci 5.D, 5.E i 6.B triedy. Ide im to výborne a každú hodinu pribúdajú ďalší a ďalší, ktorí cvičenia zvládajú. Okrem dobrej nálady dostáva ich mozog podnet k lepšiemu rozmýšľaniu.
Mgr. Hana Repáčová
Potulky svetom II.
Projekt Európskej únie Erasmus+ umožňuje žiakom a učiteľom vzdelávať sa a spolupracovať na medzinárodnej úrovni. Naša ZŠ je zapojená v dvoch takýchto projektoch: jeden - KA1 - zastrešuje vzdelávanie učiteľov, druhý - KA2 - spoluprácu partnerských škôl. Koordinátorkou je pani učiteľka Mgr. Soňa Čiefová. Obidva projekty boli naplánované a schválené národnou agentúrou už v predchádzajúcich troch rokoch, ale, bohužiaľ, kvôli pandémii Covid-19 sa všetky takéto aktivity museli pozastaviť. Našťastie v tomto roku po čiastočnom zvládnutí situácie v Európe nám bolo umožnené projekty dokončiť. Z našej školy vycestovali v júli a v auguste na rôzne vzdelávacie kurzy tzv. mobility KA1 v projekte Európska škola 21.storočia štyri pedagogičky. Dve pani učiteľky, Mgr.Hana Repáčová a Mgr. Eva Veľká odcestovali na týždenný kurz na Sardíniu a dve pani učiteľky, Mgr. Soňa Čiefová a Mgr. Danica Mičianiková do talianskej Florencie. Vo Florencii kurz prebiehal v partnerskej Europass Academy , ktorá uvedené vzdelávanie zastrešuje. Komunikačným jazykom kurzu bola angličtina. Mali sme možnosť získať nové jazykové zručnosti, vyskúšať inovatívne vyučovacie metódy, spoznať zahraničné školské systémy, život a kultúru iných krajín. Cenné informácie nám sprostredkovali kolegovia z Nemecka, Španielska, Poľska, Bulharska, Litvy a Maďarska, s ktorými sme spolupracovali a vymieňali si informácie. Samozrejme, počas osobného voľna sme mohli spoznávať aj taliansku kultúru a reálie. Okrem programu kurzu vzdelávania, teda doobedných aj poobedných lekcií, sme mali možnosť spoznať nádhernú Florenciu, mesto oplývajúce neuveriteľným počtom historických pamiatok, doslova dýcha históriou. Množstvo galérií, múzeí, krásnych námestí, záhrad a parkov nás doslova očarilo. Všade bolo cítiť "genia loci" renesančného centra, na každom rohu bolo vidieť zaujímavé stopy starovekej a stredovekej rímskej kultúry, nádherné chrámy a kostoly, poprepletané úzke uličky starého mesta, ale aj všade tam prítomný pulzujúci súčasný život. Prechádzky po slávnom moste Ponte Vecchio - moste zlatníkov, v záhradách Boboli alebo hľadanie tej skutočne pravej sochy Michelangelovho Davida, všetko dá na chvíľu zmysel. Okrajom mesta pokojne tečúca rieka Arno dotvárala atmosféru, že každý, kto sem zavítal, by mal spomaliť rýchle životné tempo a vychutnať si momenty v príjemnej atmosfére mesta. Či by to bolo na pravej talianskej káve v kaviarni, pri ochutnávaní talianskych špecialít v reštaurácii alebo pri prehliadke diel slávnych maliarov da Vinciho či Botticelliho v slávnej galérii Uffizi. Neskutočná atmosféra! Odporúčam.
Mgr. Danica Mičianiková
Súťažte so žiackou školskou radou Deviatka
Aj v školskom roku 2021/2022 v našej škole prebieha aktívne činnosť žiackej školskej rady (skrátene ŽŠR). Je to reprezentatívny orgán žiakov a zastupuje ich záujmy vo vzťahu k riaditeľovi a vedeniu školy. Predsedníčkou ŽŠR je žiačka 9.A triedy Ivana Dubajová, podpredsedníčkou Sofia Papúchová (8.A) a 3. členom výboru je Kristína Csomorová (7.B). Do našich radov sa pridala Tamara Haláková (8.A) a naďalej žiakov zastupujú Alexandra Ševelová (7.A), Timothy Strhársky (7.B), Nela Mikulášová (7.C) a Viktória Dolniaková (6.B). Do nášho tímu v tomto školskom roku pribudol Maxim Fabian z 5.B triedy, ktorého si naši piataci zvolili v tajných voľbách. 24.9.2021 odštartovala ŽŠR svoju aktivitu zapojením sa do zbierky pod názvom "Biela pastelka", ktorej cieľom je získanie finančných prostriedkov pre ľudí so zrakovým postihnutím. Žiaci a žiačky, ale aj pedagogickí zamestnanci našej školy spolu prispeli sumou 148,79 €. Z najväčších a najzaujímavejších akcií, ktoré ŽŠR uskutočnila aj v tomto školskom roku, bolo zapojenie sa do celoslovenského projektu "Koľko lásky sa zmestí do krabice od topánok?". Úlohou žiakov bolo v každej triede naplniť 1 - 2 škatule rôznymi maličkosťami, ktoré na Vianoce potešia ľudí žijúcich v Domove sociálnych služieb vo Zvolene. Na našej škole sa vyzbieralo ..... škatúľ, ktoré určite urobia radosť nejednému seniorovi. Pochváliť sa musíme aj projektom nazvaným "Nová tvár zastávky", ktorý sa v minulom školskom roku uskutočnil pod záštitou organizácie Roots & Shoots Slovakia. Úlohou tohto projektu bolo vzbudiť, podporiť a rozvíjať u žiakov záujem o spoločenské problémy svojej komunity. Aj napriek nepriaznivej epidemickej situácii sa obnovu zastávky MHD na Ulici Ľ. Štúra vo Zvolene podarilo dotiahnuť do úspešného konca. Veríme, že aj v tomto školskom roku členovia ŽŠR Deviatka uskutočnia veľa prospešných a zaujímavých aktivít pre žiakov našej školy. Prajeme im veľa elánu a úspechov v ich ďalšej práci.
Mgr. Monika Jarná
✀ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
KUPÓN KUPÓN KUPÓN KUPÓN KUPÓN KUPÓN KUPÓN
KVÍZ
Čo vieš o ŽŠR Deviatka?
Čo znamená skratka ŽŠR? .................................................
Koľko členov - žiakov má ŽŠR Deviatka? .................................................
Ako sa volá zbierka, ktorá pomáha nevidiacim ľuďom? .................................................
Koľko škatúľ žiaci našej školy pripravili pre seniorov v projekte "Koľko lásky sa zmestí do krabice od topánok?" .................................................
Aký projekt sa podarilo žiakom zrealizovať v minulom školskom roku? ..............................................................
Meno a priezvisko: ......................................................................................................... Trieda: .......................
Svoje odpovede označené svojím menom a triedou vhoď do "Ucha školy" (biela schránka na stene oproti vrátnici) a 15. decembra 2021 vyžrebujeme troch z vás, ktorí dostanú pekné ceny.
Európsky deň jazykov
DM_Koniec septembra je každoročne obdobím, keď si pripomíname Európsky deň jazykov. Minulé dva roky nám všetky pripravované aktivity zastavila pandémia Covid19. Necestovali sme do Bratislavy na Lingua Fest ako inokedy. Neorganizovali sme žiadne hromadné podujatia. O to viac nás potešilo, že tento rok sa nám toto podujatie podarilo osláviť, a v škole tak na dva týždne vytvoriť atmosféru multikultúrnej a jazykovej pestrosti. Zrealizovali sme výzdobu tried vo farbách európskych krajín a pripravili sme "uličku jazykov". Do aktivít k Európskemu dňu jazykov sa zapojili žiaci II.stupňa, ktorí dekorovali triedy do farieb vylosovaných krajín Európy. Z každej triedy sa traja žiaci zúčastnili jazykových hier a kvízov, ktoré pre mladších spolužiakov pripravili žiaci 9.A triedy. Súťažilo sa podľa ročníkov, aktivity boli pripravené tak, aby všetci zúčastnení v ročníku mali rovnaké možnosti. Žiaci si mohli vyskúšať francúzsky, fínsky, nemecký, španielsky, chorvátsky a taliansky jazyk v rôznych hádankách, puzzle, jazykolamoch, krátkych kvízoch, hľadali na mape Európy krajiny a mestá. Dozvedeli sa nové informácie, naučili sa pár slov v daných jazykoch a pri aktivitách sa určite aj pobavili. Všetko prebiehalo za prísnych hygienických opatrení, ale stálo to zato. Pre deviatakov to bola výborná skúsenosť s tzv. "rovesníckym učením", museli si poctivo pripraviť aktivity pre účastníkov podľa vopred zadaného projektu. Potom už len s radosťou zdieľali nadšenie mladších spolužiakov. Pre mladších spolužiakov to bol zážitok z niečoho nového, nepoznaného. Trénovali svoju zodpovednosť, ukazovali vynaliezavosť a dokazovali schopnosť popasovať sa aj s náročnejšími úlohami. Zaujímavosťou bolo aj maľovanie vlajok európskych krajín na tváre spolužiakov a ukážka gréckych jedál, ktoré pripravili žiaci 7.C triedy. Všetkým triedam patrí veľké poďakovanie za vytvorenie skvelej atmosféry, za krásnu výzdobu a tvorivé nápady, ktoré pri tom využili!
Na Deň matiek poslali žiaci 1. A triedy svojim maminkám netradičný videopozdrav. Keď maminky otvorili portál Bez kriedy, čakalo ich tam dojímavé prekvapenie. Deti nahrali na video vlastné dôvody, prečo ľúbia svoju maminku a za čo jej ďakujú. Každý síce uviedol len jeden dôvod, ale bol to len jeden z milióna, pre ktoré svoje maminky majú tak radi. Jeden z nich bol poďakovaním za to, že mu dala život. Ďakujeme všetkým maminkám, že sa o nás tak pekne starajú, a za ich lásku.
Mgr. G. Herková
Čítame radi
Naša škola sa v tomto školskom roku zapojila do projektu "Čítame radi", v rámci ktorého žiaci prvého stupňa mali možnosť spoznať rómsku kultúru cez rozprávku spisovateľky Daniely Hivešovej - Šilanovej Vtáčatko Koráločka, Čirikloro Mirikloro. Prvá aktivita projektu sa uskutočnila v niekoľkých krokoch. Pani učiteľky Gažúrová a Sásiková pripravili pre žiakov rozhlasové vysielanie tejto rozprávky. Všetkým žiakom ju cez školský rozhlas prečítali žiačky 4.B a 4.C triedy. V závere vysielania zaznela výzva všetkým deťom, aby sa zapojili do literárno-výtvarnej súťaže, ktorá pozostávala z dvoch častí. Najskôr žiaci - poslucháči vypracovali pracovné listy zamerané na počúvanie s porozumením. Súťažiaci sa pasovali s množstvom zaujímavých a kreatívnych úloh. Po ich splnení nasledovalo výtvarné stvárnenie rozprávky. Najkrajšie práce boli odmenené knihami, diplomami a sladkosťami. Malí literáti a umelci bojovali v troch kategóriách.
V prvej kategórii vyhrali Melisska Suta z 1.C, Daniel Baláž z 1.A a Sandra Prokešová z 1.B.
V druhej kategórii získali ocenenia Liana Francová z 3.C, Zuzana Cerovská z 2.C a Natália Roziaková z 2.B.
V poslednej, tretej kategórii stupne víťazov obsadili Lea Straková zo 4.C, Zoe Margaret Rovňan zo 4.C a Veronika Šantová zo 4.B triedy.
Porotu veľmi príjemne prekvapili žiaci prvého ročníka, ktorí sa zhostili svojej úlohy s nadšením. Ich práce boli nápadité, výstižné a zaujímavo umelecky spracované. Preto sa porota rozhodla udeliť aj cenu poroty, ktorú získalo ďalších 17 žiakov.
Projekt "Čítame radi" bude pokračovať ďalšími aktivitami, do plnenia ktorých vás už dnes srdečne pozývame.
GAZ, SAS

Riaditeľka školy ocenila Zoe Rovňanovú, žiačku 4.C triedy, za príspevok v školskom časopise. Vyzdvihla citlivú výpoveď životného príbehu s aktuálnou témou, ktorý Zoe vo svojom príspevku vyrozprávala. Na osobnom stretnutí dňa 17.12.2020 jej odovzdala vecný darček. Na snímke vpravo riaditeľka školy Mgr. Ľubica Tomčíková, vľavo triedna učiteľka Mgr. Katarína Gažúrová.
Tvorivé dielne s ilustrátorom Petrom Uchnárom
KNA_Dňa 9.6.2021 sa deti navštevujúce otvorené oddelenie ŠKD Malí výtvarníci, ktoré vedie pani vychovávateľka Anna Konrádová, zúčastnili na tvorivých dielňach s ilustrátorom Petrom Uchnárom. Podujatie sa konalo v Krajskej knižnici Ľ. Štúra vo Zvolene.
Deti sa na toto stretnutie veľmi tešili, lebo kvôli pandémii sme takéto a podobné podujatia nemohli navštevovať. Pán ilustrátor porozprával deťom o svojej tvorbe, o ilustráciách, ktoré tvorí. Dozvedeli sme sa aj takú perličku, že maľoval aj na naozajstnú plachetnicu. Deti si mohli pozrieť knihy, ktoré ilustroval. Potom sa už s chuťou pustili do práce. Téma, ktorú im pán Uchnár dal, bola "Rozprávkové bytosti zo slovenských ľudových rozprávok". Deti mohli kresliť aj vymyslené bytosti podľa vlastnej fantázie. Malí výtvarníci boli z témy nadšení. Pán ilustrátor priebežne pozeral práce detí a nešetril slovami chvály. Naše práce budú vystavené v interiéri knižnice. Na záver sme pánovi Uchnárovi odovzdali darček a on nám na oplátku nakreslil pekný obrázok do našej školskej kroniky. Deti tiež dostali záložky s jeho podpisom. Poďakovanie patrí Krajskej knižnici Ľ. Štúra za organizovanie takýchto zaujímavých podujatí. Už teraz sa tešíme na ďalšie.
Koľko lásky sa zmestí do krabice od topánok?

V predvianočnom období u nás v škole prebiehala zbierka darov pre seniorov v domovoch dôchodcov a klientov v domovoch sociálnych služieb ako súčasť celoslovenskej akcie "Koľko lásky sa zmestí do krabice od topánok?" Do tejto krásnej akcie sme sa zapojili už druhýkrát. V priebehu dvoch týždňov sa vďaka skvelým ľuďom podarilo vyzbierať 161 vianočne zabalených škatúľ plných darčekov. Naši šikovní žiaci vytvorili aj milé pozdravy a pohľadnice, ktoré budú súčasťou balíčkov. Darčeky putovali v piatok 4.12.2020 do Občianskeho centra OKO, kde si ich prevzala naša kontaktná osoba, pani Sanja Nikolov. Veľká vďaka patrí všetkým, ktorí prispeli!
Mgr. Lucia Balážová, koordinátorka ŽŠR Deviatka
Keď som bola menšia, navštívila som s rodičmi a súrodencami skanzen Vychylovka neďaleko Novej Bystrice. Boli tam obytné domy, dva mlyny a pekná murovaná kaplnka. Blízko skanzenu je lesná železnica. V roku 2015 sme navštívili s rodinou skanzen vo Vlkolínci, ktorý sa nachádza blízko Ružomberka. V tomto skanzene doteraz žijú obyvatelia obce. Videla som krásne starobylé drevenice, a stavby, ako je napríklad rumpálová studnička, ktorá sa mi tam veľmi páčila. V obci je aj historický kostolík a ľudová škola. Mne sa zatiaľ najviac páčilo vo Vlkolínci, je to jedno z mojich najobľúbenejších turistických miest. Kto by mal cestu okolo, alebo by si chcel urobiť výlet, nech sa ide pozrieť na ľudovú architektúru. Mňa ešte láka ísť sa pozrieť na ďalšie skanzeny či múzeá. Človek sa dozvie, ako kedysi žili ľudia. Chcela by som navštíviť napríklad Lesnícky skanzen Vydrovo v chotári obce Čierny Balog. Je to múzeum v prírode. Môže to byť zaujímavé, lebo sa ide lesom.
Barbora Janáková, 5.A
Vianočné pečenie
Čaro najkrajších sviatkov roka - Vianoc sa na našej škole už dlhoročne spája s Vianočnou akadémiou a s Vianočnou burzou. V tomto čase sa brány našej školy otvárajú pre širokú verejnosť a návštevníci si okrem pekného vianočného programu môžu pozrieť a kúpiť rôzne vianočné dekorácie a darčeky. Pri ich vyberaní každého pošteklí v nose vôňa čerstvo upečeného vianočného perníka s čokoládovou polevou, chutných pizzových slimáčikov či vianočného punču pre deti aj dospelých. Mnohí neodolajú ich vôni a zastavia sa práve pri stolíku s týmito dobrotami. Veď zisk z predaja vždy poputuje na správnu vec. Tohtoročná situácia ale Vianočnej akadémii ani burze nepraje. Brány školy v tento čas ostanú zatvorené. Aby sme si aspoň trošku priblížili tieto neopakovateľné chvíle, rozhodli sme sa rozvoňať našu školu aj tento rok. Žiaci zo 4. C triedy sa stretli v školskej kuchynke a spoločne upiekli tri plechy pizzových slimákov, veľký plech voňavého vianočného perníka a navarili plný hrniec chutného, zdravého punču. Každý, kto išiel okolo, sa zastavil a ochutnal z čerstvých dobrôt. Tradícia každoročného vianočného pečenia s lákavou vôňou sa vďaka našim štvrtákom zachovala aj tento rok.
Mgr. Katarína Gažúrová
Vianočné pečenie očami detí
Dnes sme v škole išli variť do školskej kuchynky. Rozdelili sme sa tam do troch skupiniek a každá robila niečo iné. Napríklad ja som bola v skupine, ktorá varila vianočný punč. Ostatné skupiny robili perníkový koláč a pizzové slimáčiky. My sme najprv dali na sporák variť vodu. Medzitým sme umyli jabĺčka a obielili pomaranče. Postupne sme robili všetky veci z receptu, ktorý nám napísala pani učiteľka. Pri krájaní ovocia sme samozrejme aj trošku vyjedali jabĺčka aj pomaranč, ale najlepšie bolo, keď sme to konečne ochutnali. Niektorým náš punč až tak veľmi nechutil, lebo v ňom bolo cítiť škoricu, ale to nevadí. Mne veľmi chutil a som rada, že som si s kamarátkami mohla vyskúšať uvariť voňavý punč.
Lea Straková, 4.C
Veľmi sa mi páčilo školské pečenie. Ja som robila pizza slimáky. So Zoe sme spravili cesto. Ostatní krájali šunku a strúhali syr. Postupovali sme podľa receptu. Rozotreli sme na lístkové cesto kečup, nasypali bylinky a poukladali šunku. Potom sme pridali syr, cesto sme s Kikom zrolovali a Janko nakrájal kolieska. Toto všetko sme zopakovali až trikrát. Keď bolo všetko hotové, poumývali sme riady a poupratovali. Až vtedy sme mohli ochutnať punč, perník aj naše pizzové slimáky. Bol to veľmi pekný zážitok.
Ivona Husárová, 4. C
Spolu so svojimi spolužiakmi Lukáškom, Danielom, Jaumim, Natálkou. Nikolkou, Viki a Leou som piekla perník. Bola to zábava. Pri práci sme sa vždy striedali. Jeden šľahal, druhý držal kábel, tretí misku... Postupovali sme podľa receptu. Náročné bolo presne si navážiť prísady, aby sa nám perník vydaril. Keď sme ho vytiahli z rúry, všade rozvoniaval. Potreli sme ho lekvárom, roztopenou čokoládou a Daniel ho ozdobil marcipánovými hviezdičkami. Všetkým nám veľmi chutil.
Táňa Očenášová, 4.C
Mne sa všetko páčilo, ale hlavne tá vôňa bola vynikajúca. Najviac sa teším z perníka aj z pizzových slimáčikov. Bola to zábava. Keď sme všetko spravili, ponúkli sme aj pani riaditeľku, našu pani učiteľku, asistentku Marcelku a ostatných. Mohli by sme si to niekedy zopakovať.
Nelka Kabinová, Kiko Koristek, 4. C
Všade dobre, v škole najlepšie!
Franko Fiedler, 4. C
Ochranárik 2020
KNA_Dňa 1.12.2020 pri príležitosti Národného dňa čísla tiesňového volania 112 sa na Okresnom úrade vo Zvolene uskutočnilo vyhodnotenie okresného kola výtvarnej súťaže Ohranárik 2020. Do tejto súťaže poslali svoje práce aj naši žiaci, ktorí tvoria v otvorenom oddelení ŠKD Malí výtvarníci pod vedením pani vychovávateľky Anny Konrádovej. Tohtoročná téma znela: "Ako som vnímal mojimi očami, využíval čas a pomáhal počas pandémie. Ako by som pred ňou vedel chrániť školu, rodinu a kamarátov." Spomedzi 59 prác danú tému najlepšie spracovali Júlia Nguyen (4.A), ktorá obsadila 1. miesto v kategórii I. stupeň ZŠ, Miroslava Mlynárčiková (4.A), ktorá v tej istej kategórii získala 3. miesto. V Kategórii II. stupeň ZŠ zvíťazila Nguyen Ha Dieu Anh (8.A). Víťazné práce postupujú do národného kola tejto súťaže. Srdečne blahoželáme!